Dagmar Hlubková – operetní subreta a režisérka

Dagmar Hlubková světlo světa spatřila v Ostravě dne 29. ledna 1955 – zrovna v době, kdy jejího tatínka angažovali do sboru ostravské opery. Tento fakt pak už navždy ovlivnil celý její následující život. S maminkou pak tatínka následovala do dalšího angažmá v Ústí nad Labem a později do Plzně (to už byl uznávaným operním hrdinným tenorem a stálým hostem Národního divadla v Praze). V roce 1968 natrvalo přesídlili zpět do Ostravy. Bylo tedy zcela přirozené, že se veškerý její zájem soustředil především na divadlo, a bylo naprosto logické, že jediná škola, která připadala v úvahu, byla konzervatoř.

Dagmar Hlubková

Dagmar Hlubková

K její nezměrné radosti byla přijata. „Měli jsme tehdy, my posluchači, velké štěstí na pedagogy, na které dodnes vzpomínáme. Nejvýrazněji se nám snad do srdce a paměti vryl náš oblíbený a uznávaný profesor M. Nekvasil, profesor herectví, který byl v té době režisérem ostravské opery a pro nás nadšené začátečníky měl velké pochopení. A nejen to. Mnoho nás toho naučil o divadle, jeho zákonitostech a především nám umožnil to nejdůležitější, a to je přímý kontakt s divadlem a divákem,“ vzpomíná Dagmar Hlubková na studentská léta.

 
Konec studia znamenal hledání prvního angažmá, které získala v Opavě, kde prožila čtyři krásné a nezapomenutelné roky v tamějším operním
sboru. A pak už následoval nástup do ostravské operety, kde působila celých třicet let. Byla angažována jako členka sboru a hned v prvním ro-
ce nastudovala titulní roli v operetě Mamzelle Nitouche, a to pod vedením J. Kobra. Pak už následovala smlouva sólová a hlavně role za rolí, ať
v operetách, či muzikálech.

K těm nejmilovanějším patřila Líza Doolitlová, Magnolie z Lodi komediantů, Adéla z Netopýra, Roxie z Chicaga, Sugar ze stejnojmenného muzikálu, Plajznerka z Dalskabátů či filmová hvězda Lina Lamontová z muzikálu Zpívání v dešti. Přelom roku 1998 až 1999 znamenal změnu ve vedení operety – do jejího čela se dostává jako umělecký šéf M. Urbánek. Tato změna kromě jiného přinesla i změnu do života Dagmar Hlubkové. M. Urbánek s nově jmenovaným ředitelem jí společně svěřili nejprve funkci asistentky režie a později režii samostatnou. Za svůj největší režijní úspěch považuje uvedení velmi obtížného muzikálu G. Gershwina Crazy  for you, znovuobjevené operety Lehká kavalerie  či  amerického muzikálu  Camelot,  který  pro Ostravu  přeložil dr. I. Osolsobě.

V těchto letech do souboru ostravské operety nastoupila celá řada mladých a vynikajících umělců, kteří spolu s kolegy působili v ostravské operetě delší dobu a jejichž herecká a pěvecká zkušenost jí byla vždy velkou oporou, a to nejen jako partnerce na jevišti, ale i jako režisérovi.

A co na závěr? Na závěr Dagmar Hlubková jakožto správný divadelník přeje všem: „Zlomte vaz!“

Vložení komentáře


Anketa

Aktuálně není k dispozici žádná anketa